Loading...
sobota, 4 maja 2013

Dieta Twojego dziecka

Dzisiaj chciałam napisać kilka słów o temacie, który jeszcze nie dotyczy mnie bezpośrednio, ale jest mi częściowo znany ze względu na doświadczenia w pracy.

Na początku chcę zaznaczyć, że nie jestem osobą wykwalifikowaną w kwestii żywienia, nie mam też zawodowego przygotowania z zakresu psychologii dziecka, ale wydaje mi się, że to co napiszę może zainteresować wszystkie mamy i będzie zachętą do uzupełnienia swojej wiedzy.

Przeraża mnie, że coraz częściej widzimy na ulicy, w szkołach czy przedszkolach kilkuletnie dzieci z nadwagą (albo nawet z otyłością). Jakby tego było mało takie dziecko wcina batona, chipsy, żelki, cukierki, drożdżówki... Jest to strasznie smutny, przygnębiający widok. Rozumiem, że dzieciaki często same z siebie są pulchne i dopóki mieści się to w granicach normy nie ma w tym nic złego, ale... No właśnie, ale - problem pojawia się wtedy, gdy mamy czy babcie na siłę dokarmiają dzieciaki albo wcale nie zwracają uwagi na to jak maluchy jedzą.


Śniadanie: słodzone płatki, w szkole chipsy, pączek i cola, obiad - szkolna stołówka, drugi obiad - schabowy i ziemniaki, podwieczorek: może coś słodkiego, kolacja kanapki... A do tego wszystkiego oczywiście soki, słodzona herbata, kolorowe napoje...

Chyba żadna matka nie chce żeby jej dziecko miało nadwagę, było grube i niesprawne. Ja nie mówię, że trzeba zabraniać dziecku wszystkich jedzeniowych przyjemności, że nie może od czasu do czasu zjeść batonika czy pierogów z truskawkami u babci. Oczywiście, że może, ale właśnie - od czasu do czasu!

Mam nadzieję, że mamy, nie poczują się urażone tym co napisałam ja, jeszcze nie-mama. Chcę tylko zwrócić uwagę na ważny problem. Pamiętajmy o tym, ze to jak "żywieniowo" wychowamy nasze dzieci (tyczy się to również babć, cioć i starszego rodzeństwa) będzie decydowało o ich późniejszym, zdrowiu, sylwetce i sprawności. Chyba każdy z nas chce mieć piękną, zgrabną uśmiechniętą córkę i wysportowanego, zwinnego syna, a jak wiadomo - dieta ma w tym wypadku ogromne znaczenie.




0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze :) Każda opinia jest dla mnie cenną wskazówką :)

 
TOP